almost there

Igår var jag på mitt sista besök på sjukhuset innan operationen på måndag. Jag fick reda på vad som kommer hända mer precis och de testade två modeller som dom kommer utgå ifrån under operationen. Gud vad nervös jag är! Det är TVÅ dagar kvar nu.
Jag fick reda på en obehaglig sak dock..jag kommer behöva ha en kateter. Visste inte vad detta var innan de berättade för mig. Jag har läst på andra bloggar att de flesta är glada att slippa detta, men jag måste ha det eftersom operationen är beräknad att hålla på i 6 timmar om allt går som det ska.
Jag ska befinna mig på sjukhuset klockan 07.00 på måndag, då ska jag har duschat både natten innan och på morgonen. Jag måste även fasta från midnatt. Jag får endast dricka saker som vatten, äppeljuice och te (utan mjölk..fandå..) upp till två timmar innan jag ska befinna mig på sjukhuset. Alltså får jag inte dricka något från klockan 05.00. Kommer vara så jäkla törstig :o
Efter operationen kommer jag ligga kvar på sjukhuset i ungefär fyra dagar. Jag måste kunna äta bra, svälja tabletter och kissa innan jag får åka hem.
 
Nu är det bara att vänta...jag ska försöka sysselsätta mig så att tiden går fortare. Idag har jag pluggat, vilket jag ska fortsätta med. Sen ska jag mysa med mammsen. Imorgon ska jag och mamma åka och kolla på skicross och på kvällen ska jag fira min finaste Fia men massa roliga brudar. På söndag ska jag äta, så mycket jag bara kan haha.
 
Kram på er!
❤❤❤
 
Skriver från mammsens dator, så här kommer lite gamla bilder.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0