dag 14

 
Mat:
Det går så mycket bättre att äta nu. Jag kan äta "normal" mat som inte behöver tuggas. Som idag åt jag lax, ris och sås och det gick hur bra som helst. Det är jätte skönt för då kan jag känna mättnadskänslan lättare än om jag skulle äta soppa. 
 
Smärta:
Jag har inte alls ont. Det ända som kan vara jobbigt är att jag får lite träningsvärk när jag pratar för mycket eller äter mat som jag måste suga på för mycket. Annars känner jag inte av det! Så himla skönt :D
 
Svullnad:
Svullnaden har gått ner enormt mycket på två veckor. Självklart är jag fortfarande svullen, men inte alls så svullen som jag trodde jag skulle vara vid det här laget. Den största svullnaden sitter under underkäken, där de sågade av käkbenet. Den svullnaden kommer hålla i sig i 2-3 månader enligt läkaren vilket jag förstår. Sen är jag lite svullen på kinderna. Men det går åt rätt håll :D
 
Känsel:
Jag har full känsel överallt förutom på tre ställen. 
Vid det röda partiet har jag kanske 50% känsel. Det sticker till och kittlas ganska ofta vilket nog tyder på att känseln sakta men säkert kommer tillbaka. Vid det blåa partiet har jag kankse 50% känsel på näsan och 70% på kinden. Även där känner jag att det sticker och kittlas ibland. Så det kommer nog snart. Det sista stället jag inte har någon känsel över huvud taget på är tandköttet på överkäken. Jag känner ingenting där. Så det är jobbigt när jag borstar tänderna för jag vet inte hur hårt jag ska trycka.
 
Prata:
Att prata går bra. Jag har fortfarande problem att säga "r" och jag läspar lite. Men det går verkligen åt rätt håll. Jag låter som en bebis när jag pratar ibland, men det kommer försvinna med tiden haha :D
 
Övrigt:
-Jag har inte gått ner mer i vikt. Jag ligger fortfarande på mellan 47-48 kg. Så det är bra!
-Bettet har blivit väldigt mycket bättre efter jag fick gummibanden.
-Jag kan borsta tänderna mycket bättre och får skölja med munskölj. SÅ SKÖNT!
-Jag har inga problem att kolla mig själv i spegeln längre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0