dag 21

Idag är det 3(!!!) veckor sen jag opererade mig. Det är sjukt vad tiden går fort, det känns som att det var förra veckan som jag låg på sjukhuset.
 
Mat:
Det har inte hänt så mycket på den här fronten. Jag kan äta mycket vanlig mat som inte behöver tuggas. Men jag måste medge att jag saknar att tugga så sjukt mycket. Ibland får jag tårar i ögonen när jag ser andra äta vanlig mat haha :(
 
Smärta:
Jag har inte ett dugg ont. Så himla skönt!
 
Svullnad:
Svullnaden lägger sig som sagt mer och mer för varje dag som går. Men just nu står det lite stilla. Jag är mest svullen där de kapade av underkäken och det kommer sitta i några månader. Sen är jag såklart svullen på kinderna också, men det tänker man inte på lika mycket.
 
Känsel:
Jag har känsel på alla ställen förutom högra sidan av näsan, vänstra sidan av hakan och tandköttet. Tandköttet kommer nog ta ett tag innan jag får tillbaka känseln i. Men det stör mig inte det minsta. Jag får tillbaka känseln på de andra ställena mer och mer för varje dag. Så om några veckor har jag nog full känsel där.
 
Prata:
Det går super bra att prata. Läspar lite och har problem med att säga "r" fortfarande. Men det är bara att öva.
 
Övrigt:
-Det är sjukt jobbigt att inte få tugga
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0