Vaknar av ett samtal

Klockan 02.00 vaknar jag av att mobilen ringer men jag klickar bort samtalet. Efteråt ser jag att det är Pernilla och jag vet att hon inte skulle ringa mitt i natten om det inte var något allvarligt. Så nästa gång hon ringde så svarade jag. Det visade sig att mittenhuset av de tre studentlägenhetshusen hon bor vid stod i lågor. Hon vaknade av att en tjej skrek "HJÄLP DET BRINNER!!". Några minuter senare är alla tre läghenhetshus evakuerade och sex brandbilar samt poliser och ambulanser på plats. Alla Luleås studenter är vakna vid det laget och de flesta vet om vad som hänt. Som tur är hann alla ut och endast tre stycken skadade. Jag är så himla glad att inte mina kära vänner Josefin och Carro är i Luleå än. De bor nämligen högst upp i det lägenhetshuset som det brinner i. Det var även högst upp som branden började (tror dem) som tros ha startat av en torrkokning. Gissa om jag har kollat mina plattor några gånger i natt. Jag kommer inte kunna somna om. Fy..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0