käkoperation - sammanfattning del 2

På sjukhuset
Allt kändes så konstigt när jag vaknade upp. Det kändes som att jag inte ens hade varit sövd. Det första jag märkte var hur fruktansvärt torr jag var i munnen efter alla timmar de hade hållt den öppen. Jag försökte säga till sköterskan att jag ville ha vatten i munnen, det tog ett tag innan hon fattade haha. Jag kände mig väldigt tung i ansiktet, men som tur var så hade jag en kylmask som hjälpte mig så otroligt mycket under min vistelse på sjukhuset. Man är otroligt svullen efter operationen, förbered er på det om ni ska göra operationen. Jag hade ganska ont och fick smärtstillande för det. Jag kunde inte prata så bra, nästan inget alls om jag ska vara ärlig. Efter några timmar på uppvaket fick jag åka till mitt rum. Jag sov väldigt mycket till och från den första dagen. Jag trodde att jag skulle ha så mycket ondare än vad jag hade. Jag fick smärtstillande så fort det gjorde ont. Jag är glad att jag hade förberett mig för det värsta för då blev det så mycket lättare. Jag hade dropp och kateter så jag behövde varken äta eller gå upp för att kissa. Tredje dagen på sjukhuset kom mina fina vänner och hälsade på. Det var så himla roligt. Jag kan tänka mig hur nervösa och rädda de var innan de gick in i mitt rum...hade jag sett nån av dom när dom såg ut så hade jag nog börjat gråta. Älskade vänner <3 Jag fick dricka maten ur små flaskor vilket gick jätte bra. Efter fyra dagar på sjukhuset fick jag åka hem.
 
Jag tittade mig inte i spegeln de första två veckorna.
 


Kommentarer
Fis

Haha åh saknar bebisfia!! ps. Vi grät

2013-12-10 @ 23:52:12
Fis

Haha åh saknar bebisfia!! ps. Vi grät

Svar: Hihi Jaa! Förstod nästan det..:/<3
Sofia Hjertqvist

2013-12-10 @ 23:52:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0